gangstarr in da snow!

Första helgen som arbetslös! sjukt härligt. att äntligen kunna sova hur länge jag vill och inte behöva känna någon stress inför dagen.
Det har också äntligen börjat snöa, och det ska fortsätta! Det står snö på väderleksrapporten ända fram till tisdag nästa vecka!
Så nu är det tidiga mornar som gäller igen!

Förra veckan hajkade jag första gången med mina nya skidor. Måste säga att jag var lite lite skraj jnär jag stod där uppe på toppen och kollade ner på fältet vi skulle åka på. Det var ett helt otroligt åk och jag och Sofia klarade det faktiskt hyfsat bra! Sen blev det lite trixigare bland träden, som iofs inte är så tajta, men ändå!

Helena, Per-Erik och Sofia på väg upp till T2
384927-142

Min små retards på utflykt!
384927-143

Hugo, Jag och Per, helt crazy

384927-144

Phat luv...
384927-144

Lördagen gick till vila, fika och vila lite till. Söndagen däremot kände JAG (dvs jag och Sofia) att vi var tvungna att ta vara på. Sofia ville jättegärna åka till ett ställe som heter White Swan, där finns det naturliga varma källor som man kan bada i. Men när vi kollade på internet hur långt det var så var det lite för långt. 18 mil dit kände vi var lite väl häftigt, speciellt eftersom vår bil har en tendens att dö lite då och då.
Vi bestämde oss då för att åka och kolla på vargarna. De har nämligen ett wildlifecenter utanför Golden. Jag, Sofia, Jim, Emil och Jonastog bilen dit. Efter vissa små dispyter om vägskyltar kom vi tillslut fram.
De hade 5 vargar och en varghund i stora inhängnader på gården. Sen var det en tjej som berättad lite om vargarna och om lite annat djurliv här i Kanada. Det var en lagom lång guidning och vi lärde oss nog topm lite på kuppen!

Aspen
384927-147

På vägen hem kollade vi på den kanadensiska landsbyggden. Här varvades stora lyxvillor med förfallna, nedbrunna eller bara slarvigt byggda hus. En skrot hade de också klämt in. Mycket intressant.

Väl hemma var det ingen vila! Jag och Sofia hade bestämt oss för att raila lite på vårt rail, men det räcker ju inte med att bara raila så vi sätter på oss så ghetto kläder vi kan.
När vi tröttnat lite på railet byggde vi ett hopp i trädgården också, det blev inte riktigt klart. Imorgon är det nog perfekt.

Kvällen spenderades på Riverhouse med lite biljard. Det var Kullen vs Kidzen och gissa vem som tog hem segern? Kidzen såklart!

Jag och Sofia hittade en cykel som vi lånade ett slag, vad jag saknar min cykel...
384927-146

Nu är det bingen som gäller för jag ska upp och leka i snön tidigt imorn! Har blivit väldigt kluven i vad jag ska åka på dagarna. Bräda är ju såklart väldigt roligt fortfarande, men skidor är inte så tråkigt det heller. Ahh,får nog börja åka monoski för att vara nånstans mittimellan!

hasta la vista!


Kommentarer
Postat av: Hugo

Vilken fin cykelkorg. Har du nån bättre bild på den?

2008-03-24 @ 04:54:58
URL: http://wakeyourdaughterup.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0