diskret

Hola hola!

Nu är det snart dags för pappa att åka hem igen. Denna veckan har gått så himla fort,
Vi har spenderat dagarna i backarna, och det var länge sen jag var så länge i backen som med pappa. Vi har varit i backen kl 9 när liftarna öppnade och stannat tills både sittliften och tillslut också gondolen slutat gå. Och även om det varit en massa fikapauser osv ;) så har vi ändå fått många fina åk!

Pappa och jag på mitt jobb, nachostallrik är aldrig fel!
384927-125


Pappa har försökt att lära mig den gamla skolans skidåkning och tyckte det var jättekul när ett par killar kallade hans åkstil för 80s style även om det är precis det han har!

Pappa och Per. Det skiljer en del i midjan på skidorna..hehe!
384927-110

Jag har lärt mig så otroligt mycket de senaste två veckorna, har bara kört skidor och verklgen fått traggla pist, småhopp och luftkontroll. Har nog behövt det så nu nästa vecka är vi (jag och Sofia) redo för T2 och alla snö som ska falla i helgen. Men vi vet ju hur det är med kanadas snöprognoser, de har ju inte stämt allt för bra hitintills...

Min favoritpist, man kan stå på, hoppa lite över kullarna och den är oftast bra pistad!
384927-109

Kvällarna har vi spenderat på Goldens restauranger. Jag behövde smaka lite finare mat som inte är köttfärs, tomatsås eller hamburgare. För att det har blivit mycket att det på senaste tiden.
De flesta restaurangerna har varit väldigt fina men i onsdags var det dags för hamburger-night på Moberly pub. (Där vi även var och åt kycklingvingar tills ingen ens orkade prata förra veckan)

Den kvällen stod det en massa scootrar utanför puben och jag och Sofia valde ut varsin scooter till framtida bruk!

384927-128

Sofia och jag sköter grillen
384927-130

Pappa har inhandlat en ny kamera och den har verkligen gått varm denna vecka. Jag ska lägga upp lite bilder som blev väldigt fina.
Han har inte bara försökt lära mig att köra tajta svängar utan han har också fått mig och Sofia att äntligen vågat köra varsin 360. alltså man hoppar på ett hopp och snurrar ett helt varv innan man landar igen. Vi var väldigt stolta över oss själva när vi åkte ned till de andra och berättade stolt om våra bravader. Sen kollade vi på filmerna från hoppen och då var det inte lika kul att ha berättat det...de var inte så imponerande. Men man måste ju faktiskt börja någonstans!

Sofia i skogen
384927-124

Jag inte långt efter
384927-129

Sofia droppar in
384927-123

Jag och Sofia
384927-122

Sofias Sälen-reklam
384927-121

Fiken och berg
384927-120

Serious posing
384927-119

Efter pappas 80s svängar var Sofia tvungen att kontra med ett old school-hopp. En Spread Eagle beställd!
384927-118

Även om alla 360 fösöken inte gick som de skulle hade jag iaf väldigt roligt, men jag kan informera om att kraschen efter detta inte gillades av mina smalben.
384927-117

Rebecca gets some air!
384927-116

Backarna, bergen, catamount-liften och jag
384927-113

Extriiiiim
384927-112

I eftermiddags var det grillfest ute i Nicholson, vi rullar på uppfarten och då är det full rulle ute på verandan. Grillen är i gång och alla sitter i solen och myser. Tyvär så höll inte sig solen sig uppe så länge utan gick ned bakom bergen och då blev det kallt.

Frida, Sofia, Anna, Maria och Erik i solen. Jonas och rebecca står i bakgrunden.
384927-127

Jacob, Erik och Hugo leker gör sådär lyckade konster på scootern
384927-126

Just det. har ju shoppat lite de senaste veckorna också!
Detta har inhandlats:

- 1 par skidor, k2 phat luv, med bindningar
- Snöskor + stavar (har inte provat snöskorna pga torka än, men nästa vecka smäller det!)
- En vit hjälm
- En jättegul jacka

Numera syns jag i backen istället för att smälta in i träden, både på gott och ont...
384927-111

Flyg försiktigt pappa!
Tjipp hej!

ps. Har lagt in lite bilder i de gamla inläggen också! ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0