calgary=trist..

Howdy!

Nu sitter jag på ett hotellrum i Calgary medans pappa duschar, snart ska vi ner och äta frukost.

Förra veckan var det bytesvecka, dvs alla brädåkare bytte till skidor och tvärtom. Jag och Sofia tränade på att göra 180s (hoppa ett halvt varv och fortsätta baklänges) och Jim imponerade med sina skidskills!
Fredags kväll var det suprise party för Christian som fyllde år. Vi var alla på Taps när han dök upp och Hanna och Nina hade pyntat jättefint. Efter sången låg fokusen på, till de andra gästernas stora irritation på party-tutorna (kom inte på namnet men ni vet sånna som man blåser i och då rullas det ut ett litet papp-rör...).

Sen bar det av till packers, med tillhörande bilfest...


Lördagmorgon efter ungefär 1,5 h sömn bar det iväg till greyhoundstationen. Sofia, min "lååånga" ängel körde mig dti och sen kunde hon åka hem och sova igen, medans jag hade en 4 timmars lång obekväm bussfärd framför mig.

väl framme i Calgary hade jag ungefär 5 timmar att fördriva innan pappa landade. Jag drev mest omkring, kollade på uteliggare, fikade osv tills pappa ringde och sa att han landat. Då tog jag bussen till hotellet och efter en kort visit på ett steakhouse med otroligt lättklädda servitriser somnade vi båda två tidigt.

Dagen efter blev det lite shopping, en hjälm till pappa och en skidoch snowboardväska till mig.

Pappa på hjälm-jakt
384927-114

Köpte den nya Emilio Pucci jackan, och ett par tajta svarta skidbyxor med guld ankare på. Nu är det bara pälshatten som saknas!
384927-115

Efter precis över ett dygn i storstaden längtade jag lite smått tillbaka till bergen och Golden.

Nu är pappa på sitt motell och det blir en tidig start imorn!

förlåt att jag inte lagt upp några bilder på senaste tiden, men min dator hittar inte usb-portarna så jag kan inte lägga in dem på datorn.
Ska försöka orka att låna nån av de andras datorer, men vi får se när jag får tummen ur!

hasta la vista...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0