jump jump

Ännu en vecka i crazy-golden.
Detta huset är verkligen a quite corner i veckorna med desto högljudare på helgerna.
slutet av förra veckanspenderade vi på fältet. Här blev reslutatet av vår foto-session.


384927-102

Jim hoppar medan jag och Sofia posar

384927-101

Per, Sofia och fotografen jag!
384927-100


384927-98


384927-98

Fredag lördag söndag var det jobb som gällde. Det hände inte så mycket på fredagen så jag fick mig faktiskt ett par piståk innan liftarna stängde.
Lördag var det jättemycket folk och jag hade som tur var fullt upp hela dagen. När jag kom hem trött i benen hade killarna och Sofia gjort tacos och förberett kvällens lekar. Maten var otroligt god, mätta och glada satte vi igång med beer-fest inspirerade öl drickar championships!

Emil och Sofia var reseledare och det hela började med öl-pingis, fortsatte med pilbåge, ölgömning, öl-rejs och sist men inte minst irländs julafton the golden way. Vilket betydde att vi inte bara skulle springa halva golden runt, snurra 20, ja 20 varv och sen tillbaka, utan man skulle dessutom upp på en snöhög och där uppe dricka ölen. ojojoj.
Sen gick vi vidare till packers och röjde...

Öl-pingis inledde det hela, rätt svårt faktiskt, även om det bara var första leken
384927-103

OPJ (Jim) efter sitt perfekta pilbågsskott, not

384927-104

Sofia gör en favorit i repris från förra helgen!

384927-105

Två av mina arbetskamrater, Renaud och gavin
384927-106

Söndagen blev en tung dag på jobbet och när jag kom hem satt jag lite framför datorn men sen blev det bingen. kl 17.45.
Sov över 12 timmar och vid frukosten (när jag dessutom undrar vad jag egentligen gör uppe eftersom jag har lyckats bli förkyld och knappt har nån röst kvar) så ringer en kille jag träffat på jobbet och undrar om jag vill hänga med och åka scooter. och självklart ville jag det. 
Så han kommet och hämtar upp mig och det bär av till en sjö här i närheten. 
Först var det en rätt lång tur på en transportsträcka och eftersom det var-20 grader ute så brände det gott på kinderna. Var rätt läskigt att känna huden på kinderna vara som läder. scary. så jag drog upp min bandana lite högre under googlesen. 
När vi kom fram till sjön så var det bara att åka. Vi åkte upp mot en topp och han släppte av mig på ett par ställen och jag åkte ned där han stod och väntade. Sen var det bara att hoppa upp påå scootern och upp igen.
Sen var det en platt som han (förstår inte hur han vågade....hehe) så fick jag prova att köra. Det var mycket svårare än vad det ser ut att vara, och jobbigare. Jag var helt slut i armarna och händerna efter ett par varv. Sen åkte vi upp i skogen och hoppde lite. Det var riktigt kul för i skogen var snön inte lika vindpackad så man fick ett par puder-fickor (hehe).

Jag på scootern
384927-108

Darren på väg upp till sitt åk
384927-107

När vi åkte hem igen så var man bra kall, men det har varit sjukt kul att både åka och köra. Speciellt att köra när man började få lite koll på hur det funkade!
 Detta har ju inte riktigt gjort min förkylning bättre heller. Jag ska nog stanna hemma imorn och kurera min röst, hals och kinder. 

Do it...
 

Kommentarer
Postat av: Majkel

Sweet Amelie! Far san abstinens nar jag ser bilderna! Hoppas ni har de bra o pumpa puder for mig! Kram Mikael

2008-01-30 @ 01:18:58
URL: http://majkel.blogg.se
Postat av: hilina

DO IT YEEEEAH

2008-02-17 @ 13:41:24
URL: http://hilini.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0