Visdomstanden, check!

Idag har solen stekt på oss, nåt som inte riktigt har känts innan.
Vi har alla kommit hem med nån sorts bränna, även om Pers som vanligt är den mest oförklariga!

Dagen började lugnt och vi kom inte iväg till berget så jättetidigt, men detta var nog den tidigaste dagen denna veckan.
Uppe på berget bestämmer vi oss för att hajka upp mot rudys-hållet. Jag och Sofia hade uppfattat det som att vi inte skulle hajka idag så ingen av oss hade tagit med några snöskor/stighudar. Men antagligen skulle det vara bootpack hela vägen till Molars så vi börjar gå upp mot ozone.
Väl uppe ser vi hur spårat det är ner från Ozone så vi bestämmer oss för att gå längs med kammarna mot Wisdometooth. En topp som ligger tre kammar bort från systemet.
Eftersom ingen gjort den hajken på ett par dagar och det blåst en del (och snöat lite) så var vi tvungna att spåra. Snön var inte den lättaste att gå i eftersom den "sockrade" sönder. Eftersom det dessutom var ganska brant ned mot baksidan av berget där klippor tittade fram på de flesta ställen kändes hajken ganska sketchy.

Jim och Sofia traskar på
384927-176

Per med vårt mål i bakgrunden (den vite toppen t h om klipptoppen
384927-176


Efter 1,5 timme runthalkande och klättrande var vi framme på toppen. Utsikten därifrån var inte dålig vackert. Får ju faktiskt erkänna att detta var det längsta jag tagit mig i år, men nu har jag ju faktiskt varit på Molars också!

Efter lite genomgång med vart vi skulle stanna, lavinrisk och trancieverkollning bar det av utför. Emil började att åka ned halvvägs och väntade sen in oss andra.
Jag fick andra spåret på tanden och det kändes rätt gött. Även om snön inte var den bästa vi åkt i år var det ett otroligt långt åk hela vägen ned.

Emil bränner ner
384927-178

Moi
 384927-178

Sofia
384927-180

Nere på botten var det en liten backe ned som vi bestämde oss för att köra oss 80s turns på bräda. De tre snowboardåkarna och Per gjorde sig klara för ned färd genom att spexa till det lite extra. Med en bar överkropp (dock inte min...) instoppade jackor och  fräsiga solbrillor pumpade vi puder som aldrig förr. Efter kom Per med sin straightline på tailarna på skidorna. Sofia dokumenterade det hela!

Väl nere var det stekning som gällde. Vi satte oss på det vanliga stället bakom daylodgen och solen brände för första gången på säsongen. <mitt hopp höjdes något om att i år kanske komma hem med en googlebränna värd att nämna. Förra året var ju ingen höjdare direkt. Men jag antar att om jag ska klå den måste jag ligga i.

Solning på prispallen
384927-181

Nu ska jag duscha.

Hadetbrahaj!

ps. Här är lite bilder från när jag och Emil droppade i fredags ds


384927-183


384927-184


384927-185

384927-189

384927-190

384927-191

384927-188

384927-187

384927-186


Thats all for now!

Kommentarer
Postat av: Hugo

Där ser man. Jag gick uppför Götgatsbacken igår, 'fuck is Wisdometooth liksom...

2008-04-03 @ 18:17:02
URL: http://goodolelove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0