...

1 april...
Grattis Malin, hoppas din födelsedag var jättekul. Saknar dig, vi  ses snart!

Lilla, nej stora tjofsan
384927-175

Nu är vi inne på sista veckan på kicking horse. Berget stänger nu på söndag så det är lite hetsåkning in i det sista. Iaf för min del eftersom de andra ska vidare till Whistler för lite slask-vår-åkning!
I fredags skulle jag och Emil åka till en pillow-line (dvs en klippa i etapper som genom att det snöat på den skapat stora kuddar i en linje)
Jag orkade inte riktigt hela vägen fram utan övertalade Emil om att några klippor som låg lite närmre var lika bra. Så vi klättrade upp och hoppade ett par hopp. Jag hade skidorna med mig, för det känns bättre att droppa med dem. Fråga mig inte varför eftersom jag åkt så mycket mer bräda, men att hoppa rakt fram är bättre än åt sidan.

Det var riktigt kul!

På söndagen var det dags för Revelstoke igen. Egentligen skulle vi åka 5 st, men Jim och Per droppade av på morgonen så det var en liten trupp som packade in oss i bilen och begav oss mot Revvy.
Även om det inte hade snöat nyligen så var det ändå vädigt kul att åka om kring och se nåt nytt.
Efter ett par åk, letande efter orörd snö och hängdrive-dropp så var det dags för lunch. Vi klättrade halva hajken till Northbowl och satte  la oss på brädorna i solen. Alla tre halvsov och det var otroligt härligt. Men där kunde vi ju tyvär inte ligga hela dagen. Så vi fortsatte upp till northbowl och vidare till cat-skiing området som ligger till höger om området. 
Sista åket (som man såklart inte får säga) men det tog jag och Emil in i skogen. När vi är halvvägs nere hör jag honom ropa att han knäckt brädan. Den var verkligen knäckt, tredje gången för Emil. Fattar inte riktigt hur han gör...?
Eftersom den var knäckt in till kärnan som stack ut kunde han inte riktigt åka på den så efter några försök kom det som tur var en skid-patrulls kille på scooter som skulle kolla av att ingen var kvar i området. Emil fick lift med honom ned och där mötte vi upp Sofia. 
Vi åkte in till stan för att få nåt att äta. Vi åt hamburgare på en pub och råkade faktiskt stöta på Erik, som bodde hos oss en natt över nyår. Det var lite random faktiskt, men han hade tydligen stannat i Revelstoke efter att han lämnat oss och stannat säsongen ut. 
Sen hade vi en två timmar lång bilfärd hem till Golden igen.

Måndagen och tisdagen spenderades i systemet förutom en tur till T2 idag. Snön här är fortfarande väldigt fin hela vägen ned till gondolen. Kallsnö hela vägen. Tyvär ska de ju stänga berget snart, men man kan ju alltid hajka lite om det snöat.
Får se vad som kommer hända nästa vecka, vi förbereder oss för festen "tight and bright". Det blir nog mitt gröna underställ, men vå får se. Han ni några ideer så är det bara att kommentera!

Nu ska jag äta pizza!
haj! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0